Nowe zawieszenie w Volvo XC90 drugiej generacji
Użycie nowej płyty podłogowej zmusiło też konstruktorów Volvo XC90 crossovera do zaprojektowania od podstaw całego zawieszenia. Z przodu użyto wahaczy poprzecznych. Z tyłu zaś zastosowano poprzeczną sprężynę piórową, która została wykonaną z lekkich materiałów, zastaąpiła ona tradycyjne spręzżyny śrubowe. Takie stalowe zawieszenie, oferowane jest w sprzedaży seryjnej, jego zaletą jest trwałość..
Zawieszenie pneumatyczne XC90 – nowe tryby jazdy
Zawieszenie pneumatyczne oferowane Volvo XC90 zawiera układ Four-C. Przy pomocy pokrętła umieszczonego na tunelu centralnym zmienia się tryb jazdy, a wraz z nimi prześwit pojazdu i to w zakresie 24 centymetrów. Tryb off-road działa do prędkości 40 km/. Przy włączeniu silnika Volvo XC90 crossovera jego zawieszenie obniża się o około 4 cm. Elektronika auta dział samodzielnie i dokonuje drobnych korekt podczas jazdy. Kiedy przekroczymy prędkość 100 km/h, prześwit podwozia automatycznie zmniejsza się o 1 centymetr, poprawia to aerodynamikę i charakterystykę prowadzenia auta np. na autostradzie czy innej drodze szybkiego ruchu.
Dostępne są cztery tryby jazdy, powiązane są one jednocześnie ze zmianą skoku zawieszenia:
- Comfort,
- Eco,
- Dynamic,
- Off-Road,
- Indyvidual.
Przeciętny użytkownik najczęściej korzystał będzie z ustawień komfortowych. Jazda jest wówczas niezwykle przyjemna, nie ma się poczucia, że prowadzi prawie 2-tonowe auto, jakim jest Volvo XC90 crossover. Pneumatyczne zawieszenie świetnie sprawdza się na nierównościach i jest stabilne podczas zmian kierunku jazdy.