Pirelli – historia marki
Historia włoskiej firmy Pirelli zaczęła się w tysiąc osiemset siedemdziesiątym drugim roku, kiedy to młody inżynier Giovanni Battista Pirelli, założył swoją spółkę. Fabryka Pirelli & C. w Mediolanie zaczęła od produkcji gumowych kabli i dętek rowerowych. W ostatnim dziesięcioleciu dziewiętnastego wieku Pirelli wypuściła swoje pierwsze pneumatyczne opony samochodowe i od tego momentu należy datować historię spółki jako ich producenta.
Wielkie początki i ekspansja marki
Od samego początku opony Pirelli produkowane były przede wszystkim z myślą o wyścigach, które później stały się świetnym punktem wyjścia do ataku na rynek opon komercyjnych. Pirelli nawiązało ścisłą współpracę z producentami samochodów takimi jak Ferrari i Alfa Romeo. Po niedługim czasie wszystkie samochody tych marek zaopatrzone były fabrycznie w opony Pirelli.
Już na początku dwudziestego wieku marka pirelli zaczęła podbijać świat. Otwarto nowe fabryki w różnych krajach europejskich, ale też w Ameryce południowej. Pirelli wkroczyła również na inne niż włoski rynek. Czas ten był również erą rozkwitu innych znanych producentów opon, z którymi Pirelli konkurowało. Konkurencja ta była powodem powstania całej serii wynalazków i technologicznych usprawnień – również w zakresie procesu produkcyjnego, które zapewniły włoskiemu producentowi miejsce na szczycie oponiarskiego rynku.
Kryzys w Europie i problemy marki Pirelli
Zdecydowanie największym ciosem jaki spotkał spółkę Pirelli była druga wojna światowa i rządy Mussoliniego. Po skończonej wojnie Włochy, tak jak zresztą cała Europa pogrążyły się w kryzysie gospodarczym. Wtedy właśnie na europejskich rynkach skorzystały najbardziej rozkwitające koncerny amerykańskie i trzeba było kilku lat, żeby firmy europejskie się otrząsnęły i znów zaczęły z nimi konkurować.